Long time no see.

Det har gått nästan 10 dagar sedan jag bloggade senast, har inte haft ro till det.
 
Så vad har hänt sedan senast då? Jag har varit en sväng på Åland och hälsat på familjen och Mili har varit och hälsat på både där och här i Örebro.
 
Jag åkte förra lördagen och kom fram till Åland på kvällen, så jag hann inte med speciellt mycket alls den dagen. Under söndagen åkte jag och en hel del kompisar till Maxinge och lunchade/fikade.
 
Det var trevligt att träffa allihop igen! Under söndagen fick jag även mina efterlängtade volleybollskor av Audrey, som också var på Åland med gusse och deras vän John. Skorna hittar ni i tidigare inlägg. 
 
På måndagen åkte jag till Erin i Finström och gick på promenad, åt middag tillsammans med hennes trevliga familj och hade det allmänt trevligt! På tisdag kom Mili till Åland och jag, Sand och Mack gav pappa sin födelsedagspresent. Vi ville ge den nu för att vi ville alla se hans reaktion när han öppnade den. Pappa har läääänge pratat om att skaffa en iPad, men han har aldrig gjort det, så vi tog tag i saken och köpte en åt honom. Han gillade den och blev glad, så det var kul! Utöver det gjorde vi inte så mycket merän att fara till Adlon och äta pizza med Mack och Sand. 
 
Under onsdagen fikade vi med Erin och gick runt lite på stan. Vi gick även strandpromenaden och satte oss ner i solen en stund vid en stenstrand. Under kvällen gick vi till Sjöfartskvarteret där det var hiroshimaafton. Ronja spelade och sjön fantastiskt och vi fick sätta i lyktor i havet. Efter det drog jag, Mili och Eva till Arken Garden och åt lite. Under torsdagen lunchade jag med Noémi och Mili med Andrea. Efter det bar det av till stugan med hela familjen plus lite till folk. Det var riktigt trevligt; vi spelade fotboll, tennis/badminton, simmade, badade bastu och vildmarksbad och åt grillat. En lyckad dag! Jag dratade i med kläderna på, så jag fick låna Johns tröja, vilken var aaaallt för stor på mig, men den var comfy, haha. 
 
Under fredagen åkte vi och fikade hos Rigmor och gick via Andrea för att checka in hennes nya fina lägenhet innan vi steg på båten och började vår resa mot Örebro. Under lördagen hade vi en photoshoot i skogen och gick på spökvandring på Örebro slott. Det var stämningsfullt. Under söndagen åkte vi in till stan och gick på Myrorna samt fikade. Vi grillade middag i skogen och sedan segade vi mest resten av kvällen. Under måndagen skulle Mili ta tåget till Göteborg för att hälsa på en av sina vänner, men det blev inställt, så hon fick en till dag här i Örebro. En rätt händelselös dag om jag ska vara ätlig, vi åt pizza och gjorde i pricip ingenting, haha. 
 
Här följer lite mobilbilder, bilder från min kamera kommer upp senare.
 
 

Kommentarer



name:
remember?

mail: (only for me)

blog:

write:

Trackback