Ledarcamp 2014.

Är nyss hemkommen från Ledarcamp på Kungsörstorp. Vi var 80 unga ledare på plats från Örebro, Västmanland, Sörmland och Östmanland (om jag inte minns helt fel...), som fick delta i flera bra föreläsningar och andra aktiviteter.
 
Vi åkte på fredag eftermiddag och hann inte med så mycket mer än att kolla rummen, äta middag och leka lite innan det var läggdags. På lördagen ringde klockan snortidigt, för vi skulle ha en aktivitet kl 7.30. Det visade sig vara qigong, som vi utövade på en otroligt vacker plats med utsikt över havet. Dock var jag för trött för att orka anstränga mig att ta en bra bild. Därefter fick vi lyssna på Claes Schmidt / Sara Lund när hen föreläste om fördomar, mångfald och människor, kanske man man säga. otroligt bra! Efter lunchen var det dags för teambuildingaktiviteter därmin grupp, Örebro grupp 1, ägde sönder allt och alla, haha. Därefter väntade två korta föreläsningar med Caxton Njuki och Johanna Lundin, om typ tränarfilosofi och härskartekniker. Under kvällen hade vi finmiddag och alla distrikt fick utföra det nummer man hade planerat under dagarna. Örebros var utan tvekna det bästa! Vi hade en grym låt, en röd tråd och story samt en bra avslutningsramsa. Därefter var det disco, som verkligen inteär min grej, så jag drog mig ganska tidigt tillbaka till rummet och chillade istället.
 
Under söndagen fick vi sova lite längre, och dagen bjöd på två föeläsningar innan hemfärd; Björn Pettersson och Jim Thuresson (eller ska jag skriva Thuresson-Thuresson? Haha) som föreläste om positivt ledarskap. 
 
Det blev en lyckad helg med bra föreläsningar och trevligt folk! 
 
 

Kommentarer



name:
remember?

mail: (only for me)

blog:

write:

Trackback