Associationer.

Det är lite spännande vilka associationer man kan få av olika låtar, beroende på när man lyssnade på dem som mest. Ibland är det bra och mindre bra. Det finns flertalet låtar som får mig att bli illa till mods och ledsen, bara för att jag lyssnademycket på dem under en tid då jag antingen inte mådde bra eller då jag läste mycket om katastrofer eller liknande. Jag vet inte så här på rak hand vilka de är, men när jag hör dem komemr det tillbaka och oftast vet jag exakt varför jag känner så. En låt har jag dock koll på nu, och det är Chandelier av Sia, som jag hade på repeat medan jag läste om MH17 och kollade på bilder av lik (don't judge me, kunde inte låta bli, är för nyfiken.) Så nu när jag hör den kommer dessa associationer tillbaka, det är inte speciellt jobbigt, men jag känner av det. 
 
Spännande det här. 

Kommentarer



name:
remember?

mail: (only for me)

blog:

write:

Trackback