UK dag 3 - Durdle Door och Lulworth.

Dag tre beslöt vi oss för att åka med Discover Dorset Tours och utforska Durdle Door och Lulworth. Vår guide var en man i sina bästa år vid namn David som var riktigt skön och serviceminded, han gjorde verkligen allt för att vi skulle ha en bra upplevelse trots att vädret var allt annat än bra. När vi anlände till Durdle Door så började det regna så in i helvete, så man hade svårt att njuta av de fina scenerierna. Hann ta en del bilder innan jag blev rädd att min kamera skulle dö på grund av hur blöt den blev, så jag var tvungen att lägga tillbaka den i väskan. Min överlevde tack och lov, men vår indiske reskamrat (har tyvärr glömt hans namn, ops) fick sin kamera förstörd. Jag ska nog skatta mig lycklig att min kameras hus är vattentätat, för annars skulle den nog dött, det rann vatten ur den när vi kom hem på kvällen... 
 
Planen för dagen var egentligen att först se Durdle Door, sedan gå över ett berg och ner till Lulworth och Lulworth Cove, för att sedan åka bussen tillbaka till Bournemouth. Eftersom det regnade så sjukt mycket så satte vi oss i bussen direkt och åkte till Lulworth och fikade. David såg till att alla mådde bra och försökte lösa det hela på bästa sätt. Till slut slutade det regna och jag och Mili beslöt oss för att utforska Lulworth Cove, och även gå upp på berget vi tidigare egentligen skulle gått över. Det var en otroligt fin utsikt! 
 
Så trots att jag var genomblöt i flera timmar i sträck så var det en värd utflykt, för sceneriet är verkligen hur vackert som helt där ute! Skulle gärna utforskat Durdle Door lite mer och bland annat gått ner till stranden också, men det regnade verkligen så mycket att det inte gick. 
 
Här kommer en bildbomd. Som vanligt så är färgen och kontrasten dassig, vilket är irriterande, mne hoppas ni kan se hur fint det var ia alla fall. Ni känner kanske igen några scenerier från Pirates of the Carribbean? 
 
 

Kommentarer



name:
remember?

mail: (only for me)

blog:

write:

Trackback