Liseberg.

Lite snabbt och lustigt beslöt jag och min köra ror Sand / Samsi / Samuel att åka till Liseberg i torsdags. Han kom hem till mig på onsdag kväll, och så åkte vi tidigt på torsdag, för att sedan vara på Liseberg hela dagen och sedan sova över på ett hotell och åka tillbaka till Örebro på fredagen. Sedan sov han en till natt hos mig och sååkte han hem till Åland på lördagen. 

Liseberg var riktigt roligt, känns som de har fler attraktioner och framförallt berg-och-dal-banor än Gröna Lund. Det första vi åkte var deras nya bergochdalbana (hur fan stavas det??) Helix. FY FAN  VAD ROLIG DEN ÄR! Den bästa jag åkt, utan tvekan! Älskar alla loopar, fartökningar, snabbheten, tynglösheten, suget i magen och alla g-krafter. Det var riktigt bra drag i dne och man hade magsäcken uppe i halsen rätt många gånger, hehe. Tur att man satt fast rejält. Vi satt längst fram under en av åkturerna och beslöt oss för att göra fula miner när kameran tog foton, och bilden blev helt fantastisk, haha! Vi stod och skrattade gott och länge innan vi köpte två bilder.

Vi blev rejält blöta också vid två tillfällen när vi åkte Flume-Ride och Kållerado, vilket ni kan se på andra bilden, haha. De fick headshot med en vattenkanon på Sand under Kållerado-åkturen och han var den enda som inte hade regnjacka, haha. Jag hade med migmin regnjacka, men hade inte dragit upp dragkedjan ändå upp, och såklart lyckades en av vattenkanonerna pricka precis där så jag blev helt blöt trots regnjackan... Haha.

j

Kommentarer
>> Fatma - Grafisk designer - http://fatmas.se

härligt!

  2014-07-07 / 19:59:46




name:
remember?

mail: (only for me)

blog:

write:

Trackback