tatueringar.

Jag har alltid tyck om tatueringar och tyckt att det är snyggt. Har dock alltid tvekat innan då jag tänkt att det typ gör dödligt ont, men nu när jag vet att det är survivable så kommer jag garanterat göra flera. Är till och med sugen på en sleeve, men det börjag nog fundera på ett år eller två ännu, haha. I så fall blir det den vänsta armen, så att ugglan integreras i sleeven. 
 
Jag har i alla fall två tatueringar jag skulle vilja ha till: en minnestatuering till mamma och en volleybolltatuering. När det gäller volleybolltatueringen så har jag alltid tänkt något i stil med detta:
 
 
Men när jag googlade runt lite så hittade jag en annan design på pinterest. Det är inte lika obvious att det är en volleyboll (vilket kanske är bra?), men det är så sjukt söt, och lite mer unik. 
 
 
Så sjukt söt! Vill ha den! Placering är dock lite trickier. Funderar på baksidan av vaden eller övre delen av underarmen kanske. 
 
När det gäller minnestatueringen till mamma så har jag funderat en del. Vill i alla fall ha med ett citat, men ogärna på svenska eller engelska, för jag vill att det i princip bara är jag som vet exakt vad det står. Har inga problem med att berätta vad det står, men vill inte att någon random person på stan bara ska veta direkt vad det står. Funderar på "Te desidero, mater, ubicumque autem sum, tu semper mecum es." vilket betyder "Du fattas mig, mamma, men var jag än är så är du alltid med mig." och sedan 1959 - 1998 i samband med det också. Det är hennes födelseår och dödsår. Antingen nöjder jag mig med bara citatet, eller så lägger jag till en orange tulpan av sorten Princess Irene. Dessa tulpander hademamma i en av sina blomsterrabatter när jag var liten, och hon sa att de var för mig. När detgäller placering är det lite svårare. Funderar på en hel del alternativ; ovandelen av underarmen, runt handleden, längs hela underarmen, på insidan av överarmen, på sidan av vaden.... 
 
Hmm, svåra val, haha. 

Kommentarer



name:
remember?

mail: (only for me)

blog:

write:

Trackback